maanantai 24. joulukuuta 2018

Valkoista joulua








Moi! Ja hyvää joulua! ♥

Tänään on tosiaan 24.12, mikä tarkottaa sitä, että Marien synttärit oli eilen, ja Lilyn synttärit on tänään. Oon nyt siis nukkeillut neljä vuotta! Tosi outo ajatus, mutta oon kyl tosi ilonen, että tää harrastus on kestänyt mulla näin kauan. Nukkeilu ja tän blogin pitäminen on mulle tosi tärkee harrastus, ja oon tosi kiitollinen teistä kaikista lukijoista! ♥

Kuvasin teille tämmösen pienen jouluspessun kuvatarinaan, toivottavasti tykkäätte! :) Tää tarina ja noi alotuskuvat on siis jo kuvattu mun uudella kameralla, eli laatu on varmasti parempi!

Viettäkää iloinen jouluaatto, ja syökää paljon herkkuja! Ja toivottavasti saatte kivoja lahjoja :) Onko teillä lunta nyt aattona? Meillä päin on jonkin verran lunta, ja on kyl tosi mukavaa että nämä lumet pysyi ja saatiin valkoinen joulu! 

Ei mulla muuta, siirrytään tarinaan!



picfic: Christmas special




Jouluaaton aamu valkenee rauhallisen hiljaisena, ja valkoinen lumi peittää maan. Lillian ja Jane ovat lähteneet joulukävelylle metsään.





Ilmassa tuoksuu talvelta ja aurinko on juuri nousemassa. "Nyt on niin ihana sää", Lily hymyilee iloisena. Hän rakastaa joulun tunnelmaa, vaikka ei erityisemmin pidäkään talven kylmyydestä.





"Niinpä", Jane nyökyttelee tälle. 





"Tuntuu niin oudolta olla hereillä. Täällä on niin... kirkasta. Tuntuu todelliselta", Lily miettii. Hänen heräämisestään on nyt muutamia päiviä, ja hänen on täytynyt jälleen totutella oikeaan maailmaan. Ja siihen, ettei voi hallita sitä. 

Marielle tämä on varmasti paljon vaikeampaa, hän ajattelee.





"Niin. Onneksi kaikki on nyt hyvin", Jane sanoo helpottuneena. Yli vuoden kestänyt kauhea painajainen on vihdoin päättynyt, ja hän on saanut Marien ja Lilyn takaisin.





"Niin, kaikki kääntyi parhain päin", Lily hymyilee.





"Mennäänkö jo sisälle? Minun tulee kylmä", hän kysyy pian irvistäen.

Jane naurahtaa: "Mennään vaan."





Lilyn hengitys höyrystyy ilmassa.


*****



Sisällä on ihanan lämpöistä, ja huone on koristeltu jouluvaloilla ja kynttilöillä. Kynttilöiden liekit tuovat kodikasta tunnelmaa, ja joulukuusen juurelle on laitettu lahjapaketteja.





"Minä niin pidän joulusta!" Lily huudahtaa. Talossa leijailee jouluruokien ja pipareiden lämmin tuoksu.





"Minua vain harmittaa, ettei Marie tahtonut edes tulla meidän kanssamme juhlimaan", Jane huokaisee. 

"Onko hän vielä huoneessaan?" Lily kysyy häneltä. Hän nyökkää surullisena.





Marie on viettänyt viime päivät omissa oloissaan. Todelliseen maailmaan palaaminen niin pitkän ajan jälkeen on ollut hänelle hyvin raskasta. 





"No mutta, tahdotko avata nyt joululahjat?" Jane piristyy vähän. Hän on hankkinut Lilylle mielestään todella hyvän lahjan, eikä malta odottaa, että saa antaa sen tälle.





"Joo! Minä ensin", Lillian innostuu ja ojentaa Janelle punaista pakettia.





Jane ryhtyy repimään lahjapapereita auki. Sisältä paljastuu uusi, ruskeakantinen kirja. 





"Voi! Se on aivan ihana", hän sanoo ihastuneena. "Juuri tätä minä toivoin!"





"Okei, nyt on minun vuoroni." Hän noukkii kuusen alta vaaleaan lahjapaperiin käärityn paketin.





Lily tunnustelee pakettia. Sen sisällä on jotain pehmeää.





Lily henkäisee. Voisiko se olla...?





Lahjan sisältä löytyy punainen, ruudullinen hame. "Sinä muistit!" Lily hihkaisee.





Jane hymyilee. "Sinä kerroit, että sinulla oli unessasi upea punainen ruutuhame. Ajattelin, että etsisin sinulle samanlaisen. Se ei ehkä ole aivan samanlainen, mutta..."





"Se on aivan täydellinen!" Lily huudahtaa ja syöksyy halaamaan Janea.





Myöhemmin illalla Marie saapuu huoneeseen. "Öh, hei... Minä toin teille joulukortit", hän sanoo hiljaisena ja ojentaa kahta käsintehtyä korttia.





"Nämä ovat oikein hienot! Kiitos", Lily kiittää tyttöä.





"Etkö voisi jäädä tänne meidän kanssa?" Jane kysyy, mutta Marie on jo palannut huoneeseensa. 

"Kyllä Marie vielä toipuu", Lily lohduttaa häntä. "Niin kai", Jane nyökkää.





"Hyvää joulua Jane", Lily hymyilee.





"Hyvää joulua Lily."


*****


Helmi ja nuket

2 kommenttia:

  1. Meillä oli valkea joulia (: Lumi kyllä on nyt sulamassa pois ):
    Todella ihana kt, tunnelma oli todella jouluinen ja kuvat nättejä<3
    .
    .
    .
    Dollhideandseek.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva! Ja harmi että sulaa :( Meilläkin vähän suli ensin, mutta nyt tuli ihan super paljon lunta!
      Kiitos kovasti! <3 <3

      Poista